mardi 17 avril 2012

Chaux style

L'hiver traine en longueur... envies de chaleur, envie de sentir le soleil bruler ma couenne et rebondir sur les façades blanches... comme là bas! Au départ c'était pour assainir les maisons... mais la Chaux enduite sur les murs méditerranéens est devenue un vrai symbole de sudité... et moi j'adoooore le sud... et les maisons Chaulées...
Winter stays too long... I need hot degrees i need feeling sun tanning my skin and reflecting on white houses... like so far! First it was to ensane houses... but Lime coated on mediteranean homes became quickly a total south style shape...And myself, I'm addict to the south... and to lime coated houses...
Sifnos © Cartier Bresson 1961
Bonne promenade enchaulée... Enjoy this limed trip!

Chez Paola Navone via marieclairemaison
Pinned Image



Paros © Casalil 2011






inspiring pics via marieclairemaison








and my Lezarde in Provence © Casalil 2011

On va mieux là non?? Aren't you feeling better now??
A très vite mes amis de la toile!!  See you soon dear blogger friends!!

L a u





9 commentaires:

  1. Ah, Lau...Beautiful pictures, this post is very well done, dear...it makes me feel, and dream...and those mediterranean houses pure simplicity, and tons of charm...

    Big hugs!
    Inés

    SimplyClassyMe.blogspot.com

    RépondreSupprimer
  2. Love the inspiration!
    Have a great weekend!
    Hege x

    RépondreSupprimer
  3. En pure méditerranéenne que je suis, oui oui et oui j'aime j'adore la chaux, le soleil qui va avec et boire un verre le soir au pied de la porte avec la chaleur de la journée qui se dégage délicieusement.Addict to the south too!Merci pour tes photos.

    RépondreSupprimer
  4. Just love these shots Lau-just what we need for a bit of escapism from our very wet and cold weather here in the UK-thank you! Cx

    RépondreSupprimer
  5. ah ben oui,ça va beaucoup mieux !

    RépondreSupprimer
  6. Beautiful places! Great blog!Love the inspiration! Feel the sun!

    Love from your latest follower

    lisannevandeklift.blogspot.com

    RépondreSupprimer
  7. Lovely pics! Love the painted mat!
    Have a nice day! hx

    RépondreSupprimer
  8. Hello Lau
    Hope you're well. I have a challenge on my blog & hope you'll take part! have a nice weekend! hx

    RépondreSupprimer